Voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis!
Gratis verzenden binnen Nederland & België!
2 jaar garantie op je product
thuiswinkelwaarborg consumentthuiswinkel waarborg
  • Incl.Excl.
    BTW
  • 0
  • Incl.Excl.
    BTW
  • 0
    Voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis!
    Gratis verzenden binnen Nederland & België!
    2 jaar garantie op je product

    Autel MaxiAP AP200

    Productomschrijving

    De draadloze diagnostische interface MaxiAP AP200 is een kleine interface-adapter die wordt gebruikt om verbinding te maken met de diagnostische connector van een voertuig (DLC) en om verbinding te maken met het Android of iOS-apparaat voor voertuiggegevensoverdracht, waardoor uw Android- of iOS-apparaten (hierna apparaat of apparaten genoemd) een krachtig diagnostisch hulpmiddel worden

    Het MaxiAP AP200-pakket bevat een Bluetooth (BT) OBDII-connector en een MaxiAP200-app. Het is de perfecte doe-het-zelf tool voor klanten die op zoek zijn naar snelle en gemakkelijke diagnostische functies van alle systemen. Het is bijna compatibel met alle automodellen van Europese, Aziatische en Noord-Amerikaanse merken.

     

    (De Autel ap200 wordt vrijgegeven voor één merk, dit is gratis. Indien u een extra merk erbij wilt kost dit €23,99.)

    ___________________________________________

    Functies:

    • EOBD:
      • Een snelle toegangsoptie voor OBD II/EOBD-voertuigdiagnose is beschikbaar op het startscherm. Deze optie biedt een snelle manier om te controleren op DTC's, de oorzaak van een brandende storingsindicatielampje (MIL), controleer de monitorstatus voorafgaand aan emissiecertificering testen, reparaties verifiëren en een aantal andere services uitvoeren die verband houden met emissies. De OBD-optie voor directe toegang wordt ook gebruikt voor het testen van OBD II/EOBD-compatibele voertuigen die niet zijn opgenomen in de diagnostische database.
        • Auto Scan – Wanneer deze optie is geselecteerd, probeert de diagnostische tool om communicatie tot stand brengen met behulp van elk protocol om te bepalen welke een waarop het voertuig uitzendt.

        • Protocol – Wanneer deze optie is geselecteerd, opent het scherm een ​​submenu van: verschillende protocollen. Een communicatieprotocol is een gestandaardiseerde manier van data communicatie tussen een ECM en een diagnostisch hulpmiddel. Wereldwijde OBD kan: verschillende communicatieprotocollen gebruiken.

          • Selecteer een functieoptie om door te gaan:

            • DTC & FFD
            • I/M-gereedheid
            • Live gegevens
            • Boordmonitor
            • Componententest
            • Voertuiginformatie
            • Voertuigstatus
    • Opgeslagen foutcodes:
      • Opgeslagen codes zijn de huidige emissie gerelateerde DTC's van de ECM van het voertuig. OBD II/EOBD-codes hebben een prioriteit op basis van hun emissie-ernst, met hogere prioriteitscodes die codes met een lagere prioriteit overschrijven. De prioriteit van de code bepaalt de verlichting van de MIL en de procedure voor het wissen van codes. Fabrikanten rang codes anders, dus verwacht verschillen tussen merken te zien.
    • Permanente foutcodes:
      • Dit zijn codes waarvan de instellingsvoorwaarden tijdens de laatste rijcyclus zijn vervuld, maar waaraan moet worden voldaan tijdens twee of meer opeenvolgende rijcycli voordat de DTC daadwerkelijk wordt uitgevoerd stelt. Het beoogde gebruik van deze service is om de servicemonteur te assisteren na een voertuigreparatie en na het wissen van diagnostische informatie, door testresultaten te rapporteren na een rijcyclus.
    • Freeze Frame:
      • In de meeste gevallen is het opgeslagen frame de laatste DTC die is opgetreden. Bepaalde DTC's, die: een grotere impact hebben op de voertuigemissie, een hogere prioriteit hebben. In deze gevallen, de DTC met de hoogste prioriteit is degene waarvoor de stilstaand beeldrecords worden bewaard. Freeze frame-gegevens bevatten een "snapshot" van kritieke parameterwaarden op het moment dat de DTC is ingesteld.
    • Foutcode Wissen:
      • Deze optie wordt gebruikt om alle emissiegerelateerde diagnostische gegevens te wissen, zoals DTC's, stilstaande beelden en fabrikantspecifieke verbeterde gegevens uit de ECM van het voertuig. Er wordt een bevestigingsscherm weergegeven wanneer de optie codes wissen is geselecteerd om te voorkomen: onbedoeld verlies van gegevens. Selecteer Ja op het bevestigingsscherm om door te gaan of Nee om Uitgang.
    • I/M-Readiness:
      • Deze functie wordt gebruikt om de gereedheid van het monitoringsysteem te controleren. Het is een uitstekende functie te gebruiken voordat een voertuig wordt geïnspecteerd op naleving van een staatsemissie programma. Als u I/M Readiness selecteert, wordt een submenu geopend met twee keuzes:
    • Sinds foutcodes zijn gewist – geeft de status van monitoren weer sinds de laatste keer dat de  DTC's zijn gewist.
    • dit rijcyclus – geeft de status van monitoren weer sinds het begin van de huidige rijcyclus.
    • Live data:
      • Deze functie geeft de real-time PID-gegevens van de ECU weer. Weergegeven gegevens omvatten analoog in- en uitgangen, digitale in- en uitgangen en uitzending van systeemstatusinformatie op de voertuiggegevensstroom. Live-gegevens kunnen in verschillende modi worden weergegeven.
    • Boordmonitor:
      • Met deze optie kunt u de resultaten van On-Board Monitor-tests bekijken. De tests zijn nuttig na onderhoud of na het wissen van het geheugen van de regeleenheid van een voertuig.
    • Componenttest:
      • Deze service maakt bi-directionele besturing van de ECM mogelijk, zodat het diagnoseapparaat in staat is: om stuurcommando's te verzenden om de voertuigsystemen te bedienen. Deze functie is handig bij bepalen of de ECM goed op een commando reageert.
    • Voertuig informatie:
      • De optie geeft het voertuigidentificatienummer (VIN), de kalibratie-identificatie, het kalibratie verificatienummer (CVN) en andere informatie van het testvoertuig.
    • Voertuigstatus:
      • Dit item wordt gebruikt om de huidige staat van het voertuig te controleren, inclusief communicatie protocollen van OBD II-modules, hoeveelheid opgehaalde codes, status van de storingsindicator Light (MIL) en andere aanvullende informatie.

     

    Service functies:

    Het gedeelte Service is speciaal ontworpen om u snel toegang te geven tot het voertuig systemen voor diverse geplande service- en onderhoudsprestaties. De typische het servicebedieningsscherm is een reeks menu gestuurde uitvoerende opdrachten. Door te volgen de instructies op het scherm om de juiste uitvoeringsopties te selecteren, voer de juiste waarden in of gegevens, en voer de nodige acties uit, het systeem leidt u door de volledige prestaties voor verschillende serviceactiviteiten. De service wordt na aankoop vermeld in het gedeelte Service. Tik op de bijbehorende service om het voertuigmerk te selecteren en te downloaden moet worden getest. Volg de instructies op het scherm om de servicehandelingen te voltooien. De meest uitgevoerde functies in de AP200 zijn onder meer:

    • Olie Reset Service
    • EPB Service
    • BMS Service
    • SAS Service
    • DPF Service
    • TPMS Service
    • IMMO Service

     

    Olie reset service:

    Met deze functie kunt u een reset uitvoeren voor het Engine Oil Life-systeem, dat berekent: een optimaal olieverversingsinterval afhankelijk van de rijomstandigheden en het klimaat van het voertuig. De Oil Life Reminder moet elke keer dat de olie wordt ververst worden gereset, zodat het systeem kan: berekenen wanneer de volgende olieverversing nodig is.

     

    Elektronische parkeerrem (EPB)-service

    Deze functie heeft een groot aantal toepassingen om het elektronische remsysteem veilig te onderhouden en effectief. De toepassingen zijn onder meer het deactiveren en activeren van de rembediening systeem, assisteren bij remvloeistof controle, openen en sluiten van remblokken en afstellen remmen na vervanging van schijf of remblokken, enz.

     

    Service voor batterijbeheersysteem (BMS):

    Met het BMS (Battery Management System) kan de scantool de batterij evalueren laadstatus, controleer de ruststroom, registreer de batterijvervanging en activeer de rusttoestand van het voertuig.

    Het voertuig kan een verzegelde loodzuuraccu of een AGM (Absorbed Glass Mat) gebruiken batterij. Loodzuuraccu's bevatten vloeibaar zwavelzuur en kunnen worden gemorst als ze worden omgedraaid. AGM-batterij (bekend als VRLA-batterij, klep gereguleerd loodzuur) bevat ook zwavelzuur zuur, maar het zuur zit in glasmatten tussen eindplaten. Het wordt aanbevolen dat de vervangende aftermarket-batterij dezelfde specificaties heeft, zoals capaciteit en type, met de batterij die in het voertuig wordt gebruikt. Als de originele batterij is vervangen door een ander type accu (bijv. een loodzuuraccu wordt vervangen door een AGM batterij) of een batterij met een andere capaciteit (mAh), kan het voertuig nodig het herprogrammeren van het nieuwe batterijtype naast het uitvoeren van de batterijreset. Raadplegen de voertuighandleiding voor aanvullende voertuigspecifieke informatie.

    Batterijvervanging registreren:

    Met deze optie kunt u de kilometerstand weergeven van de laatste batterijvervanging, registreren de batterijvervanging na het vervangen van een nieuwe batterij en het informeren van de stroom managementsysteem dat er een nieuwe batterij in het voertuig is geplaatst. Als de batterijwissel niet wordt geregistreerd, werkt het energiebeheersysteem niet goed, waardoor de batterij mogelijk niet voldoende oplaadvermogen heeft om de auto en beperken de functies van individuele elektrische apparatuur.

     

    Stuurhoeksensor (SAS) Service:

    Kalibratie stuurhoeksensor slaat permanent de huidige stuurwielpositie op als de recht uitstand in de stuurhoeksensor EEPROM. Daarom is de moeten de wielen en het stuur voordien exact in de recht uitstand worden gezet kalibratie. Bovendien wordt het voertuigidentificatienummer ook uit het instrument gelezen cluster en permanent opgeslagen in de stuurhoeksensor EEPROM. op succesvol Als de kalibratie is voltooid, wordt het storingsgeheugen van de stuurhoeksensor automatisch gewist.

    Kalibratie moet altijd worden uitgevoerd na de volgende handelingen:

    • Stuur vervangen
    • Stuurhoeksensor vervangen
    • Elk onderhoud waarbij de connectornaaf vanuit de stuurhoek moet worden geopend sensor naar de kolom
    • Alle onderhouds- of reparatiewerkzaamheden aan de stuurstang, stuurinrichting of andere gerelateerd mechanisme:
    • Wieluitlijning of wielspoorverstelling
    • Ongeval reparaties waarbij schade aan de stuurhoeksensor of montage, of enige een deel van het stuursysteem kan zijn opgetreden

     

    Dieselroetfilter (DPF) Service:

    Met de DPF-functie kunt u tal van functies uitvoeren op de Diesel Particulate Filtersysteem zonder dat u uw auto naar een hoofddealer hoeft te sturen. De tool beheert DPF regeneratie, inleren DPF-componenten en inleren DPF na vervanging de motorregeleenheid. ECM bewaakt de rijstijl en selecteert een geschikt moment om regeneratie toe te passen. auto's veel gereden met stationair toerental en lage belasting zal eerder proberen te regenereren dan auto's die worden gereden meer met hoge belasting en hoge snelheid. Om regeneratie te laten plaatsvinden, moet een langdurige hoge uitlaattemperatuur moet worden verkregen.

    Als de auto zodanig wordt bestuurd dat regeneratie niet mogelijk is, d.w.z. frequente korte ritten, zal uiteindelijk een diagnostische foutcode worden geregistreerd, DPF-lampje en de indicator "Check Engine" gaat branden. Een service regeneratie kan worden aangevraagd in de werkplaats, met behulp van de diagnosetool. Controleer de volgende punten voordat u een geforceerde DPF-regeneratie uitvoert met het gereedschap:

    • Het brandstoflampje brandt niet.
    • Geen DPF-relevante fouten opgeslagen in systeem.
    • Het voertuig heeft de juiste specificatie motorolie.
    • De olie voor diesel is niet verontreinigd.

     

    Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) Service:

    Met deze functie kunt u snel de bandensensor-ID's opzoeken in de ECU van het voertuig, evenals TPMS-vervanging en sensortests uitvoeren.

    Immobilizer (IMMO) Service:

    Een startonderbreker is een antidiefstalmechanisme dat voorkomt dat de motor van een auto start tenzij de juiste contactsleutel of een ander apparaat aanwezig is. Dit apparaat voorkomt dat dieven de auto starten door middel van een methode die bekend staat als hete bedrading. De meeste nieuwe voertuigen hebben standaard een startonderbreker. Een belangrijk voordeel van dit systeem is dat de autobezitter het niet hoeft te activeren; het werkt automatisch. Een immobilisatiesysteem wordt beschouwd als een veel effectievere antidiefstalbeveiliging dan een hoorbaar alarm alleen; veel autoverzekeringsmaatschappijen bieden lagere tarieven voor voertuigen die ermee zijn uitgerust.

    Als antidiefstalvoorziening schakelt een startonderbreker een van de systemen uit die nodig zijn om de motor van een auto te starten, meestal de brandstoftoevoer of de ontsteking. Dit wordt bereikt door radiofrequentie-identificatie tussen een transponder in de contactsleutel en een apparaat dat een radiofrequentielezer in de stuurkolom wordt genoemd. Wanneer de sleutel in het contact wordt gestoken, stuurt de transponder een signaal met een unieke identificatiecode naar de lezer, die wordt doorgestuurd naar een ontvanger in de computerbesturingsmodule van het voertuig. Als de code niet juist is, zorgt de computer ervoor dat de brandstoftoevoer en het ontstekingssysteem werken en de auto starten. Als de code onjuist of afwezig is, schakelt de computer het systeem uit en kan de auto pas starten als de juiste sleutel in het contact wordt gestoken.

    Met de IMMO-service kunt u de verloren autosleutels uitschakelen en de vervangende sleutelhanger programmeren. Het kan een vervangende sleutelhanger zijn of meer, afhankelijk van uw behoeften

     

    Informatie:

    • Bluetooth:
      • De MaxiAP AP200 maakt gebruik van BT-communicatie. Het kan voertuiggegevens naar uw Android- of iOS-apparaat verzenden. Het werkbereik voor BT-communicatie is ongeveer 10 meter. Signaalverlies door buiten bereik te komen, wordt automatisch hersteld zodra de apparaat binnen het zendbereik naar de MaxiAP AP200-connector wordt gebracht.
    • Spanningbron:
      • De MaxiAP AP200 werkt op 12 volt voertuigstroom die hij ontvangt via de aansluiting voor voertuiggegevens. Het apparaat wordt ingeschakeld wanneer het is aangesloten op een OBDII/ EOBD-compatibele data linkconnector (DLC).

    ___________________________________________

    Geschikt voor de volgende besturingssystemen:

    • Android
    • IOS

    ___________________________________________

    Geschikt voor de volgende merken:

    Europa:

    Audi | Bentley | BMW | Bugatti | Dacia | Lamborghini | LT3 | Man LD | Mini | Porsche | Renault | Rolls-Royce | Seat | Skoda | Volkswagen | Volkswagen CV | Aston Martin | Mercedes-Benz | Mercedes-Benz LD | Ferrari | Jaguar | Land Rover | Maserati | Maybach | Smart | Abarth | Alfa | Citroën | DS | Fiat | Ford | Lancia | Opel | Peugeot | Saab | Vauxhall | Volvo

    Azië

    Hyundai | Kia | Samsung | Fuso | Infiniti | Isuzu | Nissan | NissanGTR | Acura | Daewoo | Daihatsu | Honda | HyundaiCV | Lexus | Mahindra | Maruti Suzuki | Mazda | Mitsubishi | Perodua | Proton | Scion | SsangYong | Subaru | Suzuki | TATA | Toyota 

    Amerika:

    Chrysler | Dodge | Ford | GM | Jeep

    ___________________________________________

    Wat krijgt u geleverd:

    • Autel MaxiAP AP200
    • Handleiding

    Productspecificaties

    Reviews

    0 / 5Based on 0 reviews

    Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product..

    Schrijf je eigen review

    Recent bekeken

    Autel Autel MaxiAP AP200
    AutelAutel MaxiAP AP200
    Op voorraad

    Deliverytime

    €124,95 Incl. btw
    Toevoegen
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking