Voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis!
Gratis verzenden binnen Nederland & België!
2 jaar garantie op je product
thuiswinkelwaarborg consumentthuiswinkel waarborg
  • Incl.Excl.
    BTW
  • 0

    Tijdelijke speciale aanbieding op geselecteerde producten. BEKIJK AANBIEDINGEN

  • Incl.Excl.
    BTW
  • 0
    Voor 16:00 uur besteld, volgende werkdag in huis!
    Gratis verzenden binnen Nederland & België!
    2 jaar garantie op je product

    Tijdelijke speciale aanbieding op geselecteerde producten. BEKIJK AANBIEDINGEN

    Wat is de J2534 Pastru protocol en waarvoor is het?

    EURO V passthru

    Binnen de EURO V-wetgeving in 2009 zijn afspraken gemaakt dat een autofabrikant online diagnosesoftware en software-updates beschikbaar stelt voor alle garagebedrijven. Om ervoor te zorgen dat de nieuwe softwareversies daadwerkelijk in een voertuig kunnen worden geflasht is er een module nodig tussen de computer en het voertuignetwerk die een vertaalfunctie vervult. Wanneer zo`n module is voorzien van het SAE J2534-protocol noemen we dit een pass thru-module. Het SAE J2534-protocol is een soort universele taal waarmee gecommuniceerd kan worden tussen het voertuig en de apparatuur die aan het voertuig gekoppeld is.

     

    Pass thru-interface:

    De pass thru-voorschriften SAE J2534 en ISO22900 bepalen de standaard flashinterfaces van de ECU`s voor wat betreft de software - en hardwarecomponenten. Dit is vereist door de Europese wetgeving, te beginnen met Euro V voor lichte voertuigen en vanaf Euro VI ook voor de commerciële voertuigen van alle autofabrikanten. 

    De norm wil dat universele werkplaatsen met slechts één VCI (Voertuig Communicatie Interface) de mogelijkheid hebben verschillende software van autofabrikanten te gebruiken om met de computers van het voertuig te communiceren en software te flashen.

    Er zijn verschillende pass thru-interfaces verkrijgbaar. Alleen zouden moeten voldoen aan de SAE J2534-norm. In deze norm is gedefinieerd welke communicatieprotocollen een pass thru-interface minimaal dient te ondersteunen om herprogrammering van stuurapparaten mogelijk te maken. Dit zijn:

    1. K-line ISO 9141
    2. KWP2000 ISO 14230.4
    3. SCI SAE J2610
    4. CAN ISO 15765-4
    5. CAN 2.0B ISO 11898
    6. SAE J1850 VPW
    7. SAE J1850 PWM

     

    Tegenwoordig speelt online herprogrammering een hele grote rol, omdat componenten niet kunnen werken met de juiste software om hun taak uit te voeren. Ook gebeurt er wel eens tijdens het chiptunen, dat er een crash ontstaat. Het zou heel handig zijn als de motorregeleenheid is gecrasht dat je binnen je handbereik de oude software weer kunt flashen en niet naar de dealer hoeft om de auto te voorzien van de software, dit kan aanzienlijk tijd en geld kosten.

    BMW 5-Serie (Motorregeleenheid programmering)

     

    Wij adviseren de volgende uitleesapparaten voor het programmeren van regeleenheden:

    1. Autel MaxiCom MK908P Professionele Diagnose Tablet

    2. Launch X431 PAD VII 7 Professionele Diagnose Tablet j2534 Doip Coding

    Laat een reactie achter

    * Verplichte velden
    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking